Waarom een deskundig persoon inhuren?

Zoals u weet ben ik, met mijn blogs op Kijk op Organizing, gefixeerd op alles wat met organisatie te maken heeft. Of het nu op macro (de organisatie van een bedrijf, land of unie) of micro (de organisatie van bedrijfsgegevens of persoonlijke administratie) niveau is. Vandaag probeer ik u uit te leggen waarom een financieel expert een absolute must is op sommige gebieden. Hopelijk bent u niet eigenwijs en luistert u naar mijn advies. U zult niet de eerste zijn die toch zijn eigen koers vaart, maar uiteindelijk op ramkoers komt.

Verschillende situaties

Natuurlijk zijn er heel veel verschillende situaties te verzinnen als het aankomt op zaken als administratie en financiën. Afhankelijk van deze situaties kan ik u vertellen of het raadzaam is om een financieel expert in te huren. Neem bijvoorbeeld het doen van een belastingaangifte. Dit is iets wat door de Belastingdienst tegenwoordig een stuk eenvoudiger is gemaakt. Een groot deel van de aangifte, die u gemakkelijk online kunt doen, is zelfs al ingevuld door de fiscus. Maar naast het doen van de aangifte voor u of uw gezin zijn er natuurlijk nog meer situaties denkbaar.

Complex

Wat te denken van het volgende voorbeeld: u bent zzp’er, heeft een koophuis en woont samen met uw vrouw en drie kinderen. Lukt het u dan wel om de aangifte te doen? De situatie is een stuk complexer dan wanneer u gewoon voor uzelf (bijvoorbeeld als student of alleenstaande in een huurhuis) aangifte doet. Ook op bedrijfsadministratie niveau kunnen er natuurlijk complexe gevallen optreden. Op het moment dat u een overzicht van de situatie heeft en u realiseert zich dat de situatie complex is, is het raadzaam om een financieel expert in te huren.

Advies

En luister naar mijn advies, want u zult niet de laatste zijn die zich lelijk vergist in dit verhaal. Of u het nu regelt bij een gerenommeerd bureau als Exact of MVP of bij een minder bekend bureau als Grando Payroll Bedrijfsadministratie maakt me dan nog geen eens uit.